Villkor

Ångerrätt och returer

Hos Hellomini.se har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen löper ut 14 dagar från den dag du har tagit emot eller hämtat ut den beställda varan. Vid retur ska varan skickas tillbaka till oss i originalförpackning. Se till att packa varan så att den skyddas väl vid frakt. Har varan packats upp och använts i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa funktion/egenskaper (eller skickas tillbaka ofullständig) så förbehåller vi oss rätten att inte godta återbetalning  

Vill du utöva ångerrätten ska du meddela oss om ditt beslut att frånträda avtalet till oss, detta görs via e-mail till kundservice@hellomini.se

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du meddelar oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Efter att vi bekräftat att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats skickar vi frakthandlingar till dig. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Därför ska du notera ditt kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto vid inlämningen hos ombudet. 

Om ovan alternativ för att utöva ångerrätten inte vill användas, kan du använda Konsumentverkets standardblankett (denna går att ladda ner från Konsumentverkets hemsida) 

Blanketten skickas via post till:

Hello neighbours AB, Ruddammsbacken 28, 114 21 Stockholm

Returfraktkostnad 

Returfraktkostnaden vid ångerrätt och öppet köp bekostas av kunden. Vid en reklamation står Hellomini.se för returfraktkostnaden när reklamationen är godkänd och efter överenskommelse. Du som kund står för emballage och att varan är packad korrekt.  

Returfraktkostnaden baseras på paketets vikt. För närvarande gäller följande returfraktkostnader: 

1-4 kg: 59 kr   

5-9 kg: 99 kr  

Kontakta oss innan du gör en retur via e-mail till kundservice@hellomini.se  

Ej uthämtat paket

Hämtar du inte ut ditt paket så att det går i retur till oss debiteras du en avgift om 150 kr. Detta gäller även om du inte är hemma för att ta emot paket vid hemleverans, eller om du vid beställning uppgett felaktiga kontaktuppgifter så att avisering eller leverans ej kunnat genomföras. Avgiften motsvarar kostnader för originalfrakten, returfrakten till oss samt administrationskostnader.  

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. 

Fel på beställd vara

Om det skulle vara något fel på din vara när den kommit hem till dig ber vi dig kontakta oss via e-mail till kundservice@hellomini.se  så återkommer vi med information om hur du ska gå till väga. 

Transportskador

Om ditt paket är skadat vid leverans, se till att påtala detta till utlämningsstället eller transportör/budfirman omedelbart så att de gör en notering om det inträffade. Kontakta sedan vår kundservice och bifoga bilder på skadan. Vid transportskada ska du ej använda produkten och du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Leveransförsening

Du har rätt att häva köpet vid leveransförsening, om du inte godkänner den nya föreslagna leveranstiden. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt för oss att fullfölja en beställning, till exempel då våra leverantörer inte kan fullfölja sitt åtagande och leverera varan inom skälig tid. 

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka köpesumman med avdrag för frakt och returfrakt. Återbetalningen kommer att ske senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit din retur. Om du betalat med kreditkort kommer dina pengar komma in på det kort du använde vid betalningstillfället. Summan kommer att finnas på ditt konto 7 bankdagar efter att vi registrerat din retur. Om du angivit faktura som betalsätt men inte har betalt fakturan eller om den är förfallen kommer varan dras direkt från fakturan. Det informeras om i ett e-post till dig direkt från vår fakturapartner Klarna. Har du redan betalt din faktura kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning.

Varukorg